Rechnerische Charaktererstellung/en: Unterschied zwischen den Versionen

Aus How to be a Hero
Zur Navigation springen Zur Suche springen
FuzzyBot (Diskussion | Beiträge)
Übernehme Bearbeitung einer neuen Version der Quellseite
Murmelgrumpf (Diskussion | Beiträge)
Keine Bearbeitungszusammenfassung
(36 dazwischenliegende Versionen von 2 Benutzern werden nicht angezeigt)
Zeile 1: Zeile 1:
<noinclude>   
<noinclude>   
<div class="mw-translate-fuzzy">
<languages />
<languages />
{{Offiziell}}
{{Offiziell{{#translation:}}}}</noinclude>
</div>
 
<div class="mw-translate-fuzzy">
===Preface===
</div>


<div class="mw-translate-fuzzy">
====Preface====
After all the explanations we have finally reached the actual character creation. If you want to look up any details, just take a look at the boxes labeled Recap that you can find on the [[Begabungen/en|Skill Sets]] and [[Fähigkeiten/en|Abilities]] pages.
</div>


After all the explanations we have finally reached the actual character creation. If you want to look up any details, just take a look at the boxes labeled '''To look up''' that you can find on the [[Begabungen{{#translation:}}]] and [[Fähigkeiten{{#translation:}}]] pages.


A short preamble: every human being is better - or worse - at doing certain things than others are. Some skills are easy to learn while others will be more of a challenge. As an example, if a person is physically fit, they are most likely working out in one way or another, and thus have more stamina than others.  
A short preamble: every human being is better - or worse - at doing certain things than others are. Some skills are easy to learn while others will be more of a challenge. As an example, if a person is physically fit, they are most likely working out in one way or another, and thus have more stamina than others.  
Zeile 21: Zeile 13:
Thus, the scores you get in your skill sets are based on the values in your Abilities.
Thus, the scores you get in your skill sets are based on the values in your Abilities.


==== Errechnung ====
==== Calculation ====


Jeder Charakter erhält zunächst 400 Fähigkeitspunkte.
{{filler}}
Zuerst solltest du also Fähigkeiten auf deine Begabungen aufteilen und diese auf den Charakter abstimmmen. Ist das erledigt, nimm ganz einfach alle Fähigkeitspunkte innerhalb einer Begabung zusammen und teile sie durch 10. Eine Fähigkeit darf nicht auf den Wert 0 gesetzt werden.


Hierbei ist kaufmännisch zu runden.
{{filler}}
   
   


Beispiel:
'''Example:'''


<pre>                            129 Punkte in der Begabung Handeln = Handeln 13</pre>
{{filler}}


Wenn alle deine Punkte in Fähigkeiten investiert wurden, sind es nur noch zwei kleine Schritte zum (rechnerisch) fertigen Charakter.
{{filler}}


Nun rechnen wir die Geistesblitzpunkte aus. Nimm also einfach deine Begabungswerte und teile sie jeweils durch 10.
{{filler}}


Hierbei ist kaufmännisch zu runden.
{{filler}}




Beispiel:
'''Example:'''


<pre>                            Handeln 13 geteilt durch 10 = 1,3 = 1 Geistesblitzpunkt in Handeln
{{filler}}
                            Handeln 18 geteilt durch 10 = 1,8 = 2 Geistesblitzpunkte in Handeln</pre>




Da die Begabungen ebenfalls angeben, wie gut oder leicht man Dinge erlernt, haben diese auch einen Einfluss auf die Fähigkeiten.
{{filler}}


Nun nimm einfach den Wert der Begabung und addiere ihn auf jede Fähigkeit, die dazu gehört.
{{filler}}




Beispiel:
'''Example:'''


<pre>                            Holzfällen 50 + Handeln 13 = Holzfällen 63</pre>
{{filler}}




Und schon ist dein Charakter fertig!
{{filler}}


Zu guter Letzt ist anzumerken, dass keine Fähigkeiten über 100 Punkte haben kann. Wenn du bei deiner Rechnung für eine Fähigkeit einen Wert größer als 100 rausbekommst, setze die überzähligen Punkte anderweitig innerhalb dieser Begabung ein.
{{filler}}


Hier noch zwei Empfehlungen, um den Spielspaß zu maximieren:
{{filler}}




<pre>Meide Fähigkeiten mit niedrigen Werten. Einfach einen oder nur 5 Punkte auf jede Fähigkeit zu verteilen, ist wenig sinnvoll.
{{filler}}
Wenn es ein Spieler unbedingt will, kann er bei bestimmten Fähigkeiten auch auf den Bonus der Begabung verzichten.</pre>




<div class="mw-translate-fuzzy">
=====Character creation in tabular form=====
===Character creation in tabular form===
</div>


Howkys character sheet (400 points):
Howkys character sheet (400 points):
[[Datei:howky_frage.png | mini | Wo habt ihr meinen Charakterbogen her?]]
[[Datei:howky_frage.png | mini | Where did you get my character sheet from?]]
Distribute first…
Distribute first…


Zeile 149: Zeile 136:
|}
|}


<div class="mw-translate-fuzzy">
<noinclude>
[[Kategorie:Charaktererstellung]]
[[Kategorie:Charaktererstellung{{#translation:}}]]
[[Kategorie:Regelwerk]]
[[Kategorie:Regelwerk{{#translation:}}]]</noinclude>
</div></noinclude>

Version vom 9. April 2021, 12:53 Uhr

This is an official article and was checked multiple times by our team
This is an official article and was checked multiple times by our team

Preface

After all the explanations we have finally reached the actual character creation. If you want to look up any details, just take a look at the boxes labeled To look up that you can find on the Skill Sets and Abilities pages.

A short preamble: every human being is better - or worse - at doing certain things than others are. Some skills are easy to learn while others will be more of a challenge. As an example, if a person is physically fit, they are most likely working out in one way or another, and thus have more stamina than others.

A person who graduated from university usually has a broader range of knowledge and a stand-up comedian is probably good with people in some way.

Thus, the scores you get in your skill sets are based on the values in your Abilities.

Calculation

NOCH NICHT ÜBERSETZT
NOCH NICHT ÜBERSETZT


Example:

NOCH NICHT ÜBERSETZT
NOCH NICHT ÜBERSETZT
NOCH NICHT ÜBERSETZT
NOCH NICHT ÜBERSETZT


Example:

NOCH NICHT ÜBERSETZT


NOCH NICHT ÜBERSETZT
NOCH NICHT ÜBERSETZT


Example:

NOCH NICHT ÜBERSETZT


NOCH NICHT ÜBERSETZT
NOCH NICHT ÜBERSETZT
NOCH NICHT ÜBERSETZT


NOCH NICHT ÜBERSETZT


Character creation in tabular form

Howkys character sheet (400 points):

Where did you get my character sheet from?

Distribute first…

Action Knowledge Social
Spent: Spent: Spent:
Playing Soccer: 40 Conception of Pen-and-Paper: 75 Acting: 68
Mobility: 30 Crazy Backstory: 40 Illustrate a wiki: 40
Media Marketing: 55 Interaction with beans: 52

Add up…

Action Knowledge Social
Spent:70 Spent: 170 Spent: 160
Playing Soccer: 40 Conception of Pen-and-Paper: 75 Acting: 68
Mobility: 30 Crazy Backstory: 40 Illustrate a wiki: 40
Media Marketing: 55 Interaction with beans: 52

Divide by ten to receive the values…

Voll leicht!
Action 7 Knowledge 17 Social 16
Spent:70 Spent: 170 Spent: 160
Playing Soccer: 40 Conception of Pen-and-Paper: 75 Acting: 68
Mobility: 30 Crazy Backstory: 40 Illustrate a wiki: 40
Media Marketing: 55 Interaction with beans: 52

Divide by ten again to get the eureka points ...

Action 7 (EP: 1) Knowledge 17 (EP: 2) Social 16 (EP: 2)
Spent:70 Spent: 170 Spent: 160
Playing Soccer: 40 Conception of Pen-and-Paper: 75 Acting: 68
Mobility: 30 Crazy Backstory: 40 Illustrate a wiki: 40
Media Marketing: 55 Interaction with beans: 52

and finally sum it up!

Action 7 (EP: 1) Knowledge 17 (EP: 2) Social 16 (EP: 2)
Spent:70 Spent: 170 Spent: 160
Playing Soccer: 40 + 7 =47 Conception of Pen-and-Paper: 75 + 17 = 92 Acting: 68 16 = 84
Mobility: 30 + 7 = 37 Crazy Backstory: 40 + 17 = 57 Illustrate a wiki: 40 + 16 = 56
Media Marketing: 55 + 17 = 72 Interaction with beans: 52 + 16 = 68