Begabungen/en: Unterschied zwischen den Versionen

Aus How to be a Hero
Zur Navigation springen Zur Suche springen
Mewo (Diskussion | Beiträge)
Die Seite wurde neu angelegt: „<pre> Physical: A physical action is what your character actively does, usually with physical consequences. It doesn't matter if you want to cut down trees or…“
Mewo (Diskussion | Beiträge)
Die Seite wurde neu angelegt: „Knowledge: Your character needs knowledge, for example, to understand a foreign language, to be able to classify political connections, to understand mathemati…“
Zeile 15: Zeile 15:




Wissen: Wissen braucht dein Charakter beispielsweise, um eine fremde Sprache zu verstehen, politische Zusammenhänge einordnen zu können, mathematische Zusammenhänge nachvollziehen oder Pflanzen und Tiere unterscheiden zu können.  
Knowledge: Your character needs knowledge, for example, to understand a foreign language, to be able to classify political connections, to understand mathematical principles or to be able to differentiate plants and animals.  





Version vom 14. Juli 2020, 20:40 Uhr

Dieser Artikel ist offiziell und somit von der HTBAH Redaktion mehrmals überprüft worden.
Dieser Artikel ist offiziell und somit von der HTBAH Redaktion mehrmals überprüft worden.

In How to be a Hero three types of skill sets form the basis for your character and its abilities: physical, knowledge and social.

These skill sets indicate your character's abilities in a particular field of skills.

If you want to perform an action you never learned explicitly, you must attempt a roll on the value of the skill set to which the corresponding action belongs.

What do these skill sets mean?

Physical: A physical action is what your character actively does, usually with physical consequences. It doesn't matter if you want to cut down trees or ride a horse, all these skills can be found under Physical. 



Knowledge: Your character needs knowledge, for example, to understand a foreign language, to be able to classify political connections, to understand mathematical principles or to be able to differentiate plants and animals. 



Soziales: Soziale Fähigkeiten werden vor allem bei der Interaktion mit NSCs notwendig. Wenn dein Charakter beispielsweise mit einem Händler feilschen möchte, versucht, jemanden zu manipulieren oder anhand seiner Menschenkenntnis zu erkennen, ob er belogen wird. 
Hallo! Ich bin Howky!


Näheres findest du in den Artikeln Handeln,Wissen und Soziales.


Zum Nachlesen

Die Werte der Begabungen ergeben sich aus den in einer Begabung eingesetzten Fähigkeitspunkten geteilt durch 10. Es wird kaufmännisch (also ab 5) aufgerundet.

Beispiel:
                             123 Punkte in Handeln ausgegeben = 12 Punkte in Handeln 
                             129 Punkte in Handeln ausgegeben = 13 Punkte in Handeln