Geistesblitzpunkte/en: Unterschied zwischen den Versionen

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Mewo (Diskussion | Beiträge)
Die Seite wurde neu angelegt: „No cheating! You round to the nearest whole number e.g. if you have the basic value 12, you get one eureka point in this category. If you have a basic value of…“
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Die Seite wurde neu angelegt: „Eureka points are valid for only one evening or adventure. This means that they don’t regenerate until you finish the adventure. Unused points are not transf…“
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Die Geistesblitzpunkte sind einen Abend bzw. ein Abenteuer lang gültig. Das bedeutet, dass sie sich erst wieder regenerieren, wenn ihr das Abenteuer beendet habt. Ungenutzte Geistesblitzpunkte sind nicht in den nächsten Abend oder das nächste Abenteuer übertragbar.
Eureka points are valid for only one evening or adventure. This means that they don’t regenerate until you finish the adventure. Unused points are not transferable to the next evening or adventure! So if you start a second adventure with the same character, you will begin with full eureka points, no more and no less.<br />  
Wird also ein zweites Abenteuer mit denselben Charakteren gespielt, so beginnt ihr wieder mit einem vollen Geistesblitz-Konto, nicht mehr und nicht weniger. <br />
Your eureka points regenerate each new session.
Müsst ihr ein Abenteuer aus Zeitgründen auf mehrere Abende verteilen, so regenerieren sich die Geistesblitzpunkte bis zum nächsten Abend.
Should your adventure take longer than one evening, your eureka points regenerate.





Version vom 12. August 2020, 23:37 Uhr


Dieser Artikel ist offiziell und somit von der HTBAH Redaktion mehrmals überprüft worden.
Dieser Artikel ist offiziell und somit von der HTBAH Redaktion mehrmals überprüft worden.

eureka points offer you the opportunity to take fate into your own hands. And here’s how it works:

Eureka points offer you the opportunity to take fate into your own hands. And here’s how it works:

Ich habs!

Eureka points allow you to reroll a messed up check, as long as the initial roll was not a critical fail. Take your calculated basic value of each category "Action", "Knowledge", and "Social" and divide it by ten again. These are now your eureka points.


No cheating! You round to the nearest whole number e.g. if you have the basic value 12, you get one eureka point in this category. If you have a basic value of 15, you get 2 eureka points. They are only valid for their corresponding group. This means you can’t use a point meant for Knowledge for a messed up running test (Physical). When a eureka point is used it is gone for the moment. So, if you have just a single point in a category, think twice about when to use it.


Eureka points are valid for only one evening or adventure. This means that they don’t regenerate until you finish the adventure. Unused points are not transferable to the next evening or adventure! So if you start a second adventure with the same character, you will begin with full eureka points, no more and no less.
Your eureka points regenerate each new session. Should your adventure take longer than one evening, your eureka points regenerate.


Rechnerische Erklärungen finden sich hier: Rechnerische Charaktererstellung