Eureka points

Aus How to be a Hero
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eureka points offer you the opportunity to take fate into your own hands. And here’s how it works:

Eureka points offer you the opportunity to take fate into your own hands. And here’s how it works:

Ich habs!

Eureka points allow you to reroll a messed up check, as long as the initial roll was not a critical fail. Take your calculated basic value of each category "Action", "Knowledge", and "Social" and divide it by ten again. These are now your eureka points.


No cheating! You round to the nearest whole number e.g. if you have the basic value 12, you get one eureka point in this category. If you have a basic value of 15, you get 2 eureka points. They are only valid for their corresponding group. This means you can’t use a point meant for Knowledge for a messed up running test (Physical). When a eureka point is used it is gone for the moment. So, if you have just a single point in a category, think twice about when to use it.


Die Geistesblitzpunkte sind einen Abend bzw. ein Abenteuer lang gültig. Das bedeutet, dass sie sich erst wieder regenerieren, wenn ihr das Abenteuer beendet habt. Ungenutzte Geistesblitzpunkte sind nicht in den nächsten Abend oder das nächste Abenteuer übertragbar. Wird also ein zweites Abenteuer mit denselben Charakteren gespielt, so beginnt ihr wieder mit einem vollen Geistesblitz-Konto, nicht mehr und nicht weniger.
Müsst ihr ein Abenteuer aus Zeitgründen auf mehrere Abende verteilen, so regenerieren sich die Geistesblitzpunkte bis zum nächsten Abend.


Rechnerische Erklärungen finden sich hier: Rechnerische Charaktererstellung